mandag den 28. juli 2008

Mandag d. 28. juli 2008 - Granada, Nicaragua..

Saa er vi kommet til et nyt land igen igen. Det gaar lige pludselig meget hurtigt med at komme videre..
Salsaen tirsdag aften var ret skaeg. Der var en lille bitte mand der underviste os i at svinge hofterne... Kan vaere vi skulle gaa til salsa naar vi kommer hjem? :-)
Onsdag var en rejse dag hvor vi foerst ventede fra 7-9 paa at bussen kunne koere pga. noget mudderskred paa vejen vi skulle koere paa. Ved 13 tiden skulle vi skifte bus og koerte indtil klokken lidt over 16 og saa var det et kaploeb med tiden at hele gruppen skulle ind i 4 taxaer og droene ned til faergehavnen, hvor vi lige skulle naa at koebe billetter og det hele inden den sejlede kl 16.30.. Meen vi naaede det lige paa sekundet. heldigvis.. Faergeturen tog ca. 2 timer og var sjov de foerste 2 min. Den vippede sindsygt meget, saa folk der proevede at gaa blev slynget rundt paa faergen. Man fandt meget hurtigt ud af at man skulle sidde helt stille og kigge ud paa horisonten. Selvom de fleste havde taget soesygepiller var der 7 ud af de 16 i vores gruppe (ink. Anne) der kastede op. Der var heldigvis et soedt personale, der naermest kun var ansat til at give folk poser og servietter og tage i mod de fyldte. Saa det var en vaerre omgang. Fra faergen blev koert ud til vores hotel paa i West End paa oeen Roatan.
Torsdag og fredag havde vi nogle dejlige stille og rolige dage, hvor vi fik ligget en masse paa stranden og ved poolen. Vi fik ogsaa snorklet en lille bitte smule. Fredag aften var vi ogsaa paa en hyggelig strandbar hvor vi sad i vandkanten og kunne se en masse stjerner :-)
Loerdag var igen en rejsedag, der startede kl. 5.15. Vi skulle heldigvis flyve tilbage til fastlandet og ikke sejle. Derefter havde vi en masse timer i bus og ved 16 tiden var vi fremme i Leon i Nicaragua.
Soendag proevede vi noget ret skaegt. VOLCANO BOARDING.. Vi koerte ud til en vulkan (cerro negro), der tog en times tid at bestige. Den var utrolig flot og der var en fantastiks udsigt. Da vi skulle ned igen spaendte vi en slags snowboard rundt om foedderne og fik en kort instruktion i hvordan man bremsede og saa koerte vi ellers paa SANDBOARD ned af den meget stejle vulkan. Det var ret sejt. Og man fik rimelig meget fart paa. Bagefter var vi rimelig sorte af vulkanstoev (aske)...
I dag er vi rejst til Granada, der ligger et par timer fra Leon. Den ligger ved en flod, som vi snart skal ud at sejle i kajak paa.
Vi har oploadet 3 billeder. Et fra vulkan boarding turen og 2 hvor vi staar foran lavaen paa den anden vulkan vi har set.. Der kommer ikke lige flere, da det tager 100 aar at oploade..